Konserwacja i dezynfekcja układu klimatyzacji
Jak często układ klimatyzacji powinien być serwisowany?
Przeglądy okresowe należy wykonywać przynajmniej raz w roku, najlepiej przed sezonem wiosna/lato. Jest to niezmiernie ważne ponieważ odpowiedni poziom czynnika chłodniczego ma niebagatelny wpływ na odpowiednie działanie poszczególnych podzespołów klimatyzacji. Naturalna ucieczka gazu (10-15% rocznie) powoduje że po kilku latach jego poziom jest zbyt niski dla zapewnienia komfortu podróżowania, dodatkowo może dość do uszkodzenia sprężarki. Czynnik jest nośnikiem oleju , który odpowiada za smarowanie kompresora, jego zbyt mały poziom powoduje zatarcie urządzenia. Koszty wymiany zatartej sprężarki wraz z oczyszczeniem reszty układu z zanieczyszczeń po zatarciu może sięgnąć kilku tysięcy złotych.
Jak często należy dezynfekować klimatyzację?
Dezynfekcja układu klimatyzacji jest jedną z podstawowych czynności wykonywanych w czasie przeglądu i serwisowania klimatyzacji samochodowej. Jest ona niezmiernie ważna z punktu widzenia naszego dobrego samopoczucia oraz zdrowia. Szybkie uczucie zmęczenia , katar sienny, łzawienie, alergia, ból głowy, trudności w oddychaniu skutecznie utrudniają prowadzenie pojazdu oraz mają negatywny wpływ na refleks.
Główną przyczyną pojawiania się owych objawów są bakterie oraz grzyby powstałe w wyniku gromadzenia się pyłków kwiatów i materii organicznej na parowniku klimatyzacji. W połączeniu z warunkami panującymi wewnątrz parownika: wykroplona woda, wilgoć oraz brak dostępu światła, powstaje doskonałe środowisko do tworzenia się grzybni oraz kultur bakterii. Jest to niebezpieczne dla zdrowia (bakteria legionella: prowadzi do zgonu) oraz mało komfortowe z powodu pojawiającego się nieprzyjemnego zapachu, który towarzyszy uruchomieniu klimatyzacji. Dlatego tak ważne jest aby przynajmniej raz w roku poddać układu wentylacji dezynfekcji oraz wymienić Filtr pyłkowy, którego zadaniem jest filtrowanie powietrza docierającego do kabiny samochodu.
Jak często należy wymieniać filtr przeciwpyłkowy?
Filtr kabinowy należy wymieniać raz do roku lub co 15tyś.km. Jego zadaniem jest filtrowanie powietrza zasysanego z zewnątrz do kabiny do pojazdu. Zatkany filtr objawia się niską wydajnością nadmuchu w kabinie co znacznie wydłuża okres uzyskania zadanej temperatury wewnątrz pojazdu.
Dlaczego klimatyzacja moim samochodzie chłodzi słabiej niż kiedyś?
Najprawdopodobniej jest to spowodowane małą ilością czynnika chłodzącego, należy sprawdzić układ i usunąć ewentualne nieszczelności
Jak wygląda okresowy przegląd klimatyzacji?
Podstawową czynnością jest sprawdzenie stanu czynnika chłodniczego oraz ewentualne uzupełnienie jego ilości. Kontrola ciśnień ssania i tłoczenia sprężarki oraz wydajność chłodzenia.
Wymiana filtra kabinowego oraz dezynfekcja klimatyzacji. Dodatkowo również co 3-4 lata zaleca się wymianę osuszacz/filtra czynnika chłodniczego, który odpowiada za usuwanie wilgoci z układu klimatyzacyjnego.
Dezynfekcja układów klimatyzacji
Dezynfekcja układu klimatyzacji jest jedną z podstawowych czynności wykonywanych w czasie przeglądu i serwisowania klimatyzacji samochodowej. Jest ona niezmiernie ważna z punktu widzenia naszego dobrego samopoczucia oraz zdrowia. Szybkie uczucie zmęczenia , katar sienny, łzawienie, alergia, ból głowy, trudności w oddychaniu skutecznie utrudniają prowadzenie pojazdu oraz mają negatywny wpływ na refleks.
Główną przyczyną pojawiania się owych objawów są bakterie oraz grzyby powstałe w wyniku gromadzenia się pyłków kwiatów i materii organicznej na parowniku klimatyzacji. W połączeniu z warunkami panującymi wewnątrz parownika: wykroplona woda, wilgoć oraz brak dostępu światła, powstaje doskonałe środowisko do tworzenia się grzybni oraz kultur bakterii. Jest to niebezpieczne dla zdrowia (bakteria legionella: prowadzi do zgonu) oraz mało komfortowe z powodu pojawiającego się nieprzyjemnego zapachu, który towarzyszy uruchomieniu klimatyzacji. Dlatego tak ważne jest aby przynajmniej raz w roku poddać układu wentylacji dezynfekcji oraz wymienić Filtr pyłkowy, którego zadaniem jest filtrowanie powietrza docierającego do kabiny samochodu.
Przebieg Procesu Dezynfekcji: Ultradźwiękowe urządzenie rozbija krople płynu dezynfekującego do 5 mikronów, rozbita mgiełka preparatu zostaje wtłoczona do każdego zakamarka ukł. Wentylacji,
Czas trwania zabiegu wynosi ok. 20min.